Všechno má svůj začátek a také konec. Mam na mysli prázdniny, které jsme začali na Dunajci a taky tam je ukončíme. Evropou zrovna přechází studená fronta, takže kvůli počasí někteří výlet zrušili, ale jsou tu též nebojácní, a tak vyrážíme na veselou zmoklou vodáckou výpravu. Z Kopřivnice odjíždíme s kapkami deště, ale za to Pieniny nás přivítaly slunečnými paprsky. Pieniny byla dobrá volba! Jedou s námi opět nováčci – tak bude zábava. Večer koukáme na červánky a vypravíme nováčkům o našich vodáckých výpravách. Samozřejmě zveličujeme.

Ráno se ochladilo, ale to nevadí – my jsme na to zvyklí. Přece jezdíme vodu i v únoru. Chystáme naše nafukovací lodě Filety a náš raft a sedáme na vodu. Jednu výhodu to počasí ale má: jezdí málo pltí. Na našem obvyklém místě zastavujeme na svačinu a naši nováčci – malí adepti vodáctví v gumákách si to mašírují přímo do řeky. Chudák babička mu za našeho bujarého smíchu vodu z gumáčků vylévá. Ale co vodáka nezabije, to ho posílí, no ne? Jen ať si zvyká.

Jako vždy končíme v Krościenku. Následuje přeprava místní dopravou do kempu. Večer koukáme do ohýnku a doufáme, že nebude pršet. Jenže začalo, a to pořádně. Lilo celou noc. Měníme plán. Tolik let sem jezdím a ještě nikdy jsem nebyla na zámku v Niedzici. A tak balíme své vodácké věci, vyfoukáváme nafukovací lodě, rovnáme pádla do aut… a loučíme se s Dunajcem.

Zámek Niedzica byl postaven ve 14. století uherskými pány ze Spíše. Natočila se zde řada polských filmu a seriálů, nejznámější je jistě polská verze Janošíka s Markem Perepeczko. Vedle hradu je přístav a také možnost přepravit se místní lodi na zříceninu dalšího hradu na přehradě  – na hrad Czorsztyn – také pocházejícího ze 14. století. Jsem rada, že jsou tu takové alternativní možnosti, a že kvůli počasí nemusíme jet dříve domu. Doufám, že příští rok tu zase zavítáme a podělím se s Vámi o další zážitky.